tisdag 22 juli 2014

Semestertid

Vi ligger i och semestrar så mycket vi orkar! Vilken härlig sommar vi har, tack 2014 för att du gav oss den!!

Simskolan har börjat och det tycker vi är jättekul. Båda stora barnen trivs som fiskar i vattnet och är så otroligt modiga och har en sådan kämparvilja när det gäller simning. Jag är så imponerad för de utmanar sig själva hela tiden. Simlärarna är också väldigt duktiga och inspirerande i år.

Förra veckan bjöd på en tripp till Marstrand och Carlstensfästning. Den är värd ett besök tycker jag, så välbevarad och spännande att utforska för stora och små.
Just nu pågår en utställning om den enda kvinnliga fången som suttit på fästningen "Mätta Charlotta Fock". Denna historia är så spännande och tragisk och har fångat mitt intresse. Författaren Ann Rosman skriver om den i sin bok "Mercurium", har ni ännu inte läst den (TROTS att jag tidigare rekommenderat den...!!!) så måste ni göra det nu!


Lönngång

Blodiga handavtryck var nästan för spännande...
Själva Marstrand är ju såklart också värt ett besök, det är mysigt att bara strosa runt bland de små gatorna och se hur (trångt) alla bor. Liten bryr sig inte så mycket om var mamma och pappa är utan knatar på dit näsan pekar i godan ro.
Bara för att hon kan, nämligen.




Sedan var det Fallens dagar i Trollhättan.
Bäst var:
1. Mat hos svärmor
2. Trevligt sällskap
3. Lejonet och Björnen glassen Mmmmmm!
4.Vädret
5. Yohio konserten på kvällen

Sämst var
1. All skit som säljs på sådana här evenemang
2. Skoskav


Sommaren ser ut att fortsätta visa sig från sin bästa sida, så njut min vän!

//Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar så blir jag så glad!