torsdag 31 juli 2014

Liten sjukling

Liten har varit sjuk och vi har varit så oroliga.
Det började med feber som snabbt blev hög. Runt 40 grader i fyra dygn. Så jobbigt i denna värmen. Svårt att få i tillräckligt med vatten och ingenstans att svalka sig. På kvällen tredje dagen så svimmade hon! Hjälp! Var på jouren i Bäckefors som tyckte hon var pigg och trodde det berodde på feber och trötthet. Nästa dag var det dags för ett återbesök på VC och hon fick antibiotika för öroninflammation.
Den var ju lätt att få i henne. Snälla läkemedelsforskare hitta på något lättare sätt för barn att få i sig antibiotika!! Första dosen gick bra men på kvällen försökte jag två gånger och hon bara kräktes upp det jag fick i henne. Så jag la ner det.
Denna kväll som var igår tyckte jag att hon började röra sig lite konstigt, liksom stelt. Gjorde lite övningar med henne och noterade att hon inte kunde böja nacken upp och ner ordentligt. Börjar googla hjärnhinneinflammation och blev jätterädd. Ringde sjukvårdsrådgivningen som ville att vi skulle åka till barnakuten på Näl. Så där spenderade Irma och pappa natten. Att det skulle vara hjärnhinneinflammation avfärdade de ganska snart då hon var alldeles för pigg för det. Stelheten i nacken är troligen svullna körtlar. I dag är hon mycket piggare och har ingen feber. Fortfarande lite stel i nacke och trött efter sjukdom och nattliga äventyr. Nu väntar vi på att matlusten ska komma tillbaka och att hon blir helt frisk och rörlig igen.

Älskade lilla tös♥


Man är ynklig i sin oro för barnen. Man önskar man kunde ta deras smärta och göra allt bra igen. Efter många sömnlösa nätter tänker jag nu knyta mig och sova en förhoppningsvis god sömn inatt! Så trött....men tacksam över att allt gått bra med mitt lilla pyre!
(Att Noel också har öroninflammation har liksom kommit i skymundan...men han är också piggare den tappre prinsen)

//Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar så blir jag så glad!