fredag 24 februari 2012

Att återanvända

Jag gillar som ni förstår gamla grejor, saker som har en historia. Gärna en historia där min släkt är inblandad. Det fylls på i alla vrår av saker som jag hittar eller för den delen köper. Gammal skit säger vissa men för mig är det skatter!!
Det finns alltför få människor kvar i släkten som kan berätta om sakerna jag hittar, därför får man vara detektiv och/eller fantisera ihop någon spännande historia....

För ett tag sedan fick jag låna några gamla fotoalbum av en snäll granne, som tagit hand om dem från en person som gick bort för något år sedan. Hon sa att jag fick ta de foton jag ville ha, om det var någon/något jag kände igen. Spännande..... och visst hittade jag något!!


Denna barnvagn från början av 1900-talet har vi använt som vagga till våra barn. Det är ett väldans bra gung i den!

Detta är samma vagn. Bilden tagen sent -20-tal med min farbror i. Fantastiskt att denna vagn har rullat runt på vägarna här i Hult.
Jag tror att även min farfar har åkt i denna vagnen så det här kan vi kalla återanvändning. Säg den barnvagn idag som håller tre generationer!

Trevlig helg!
//Annica

2 kommentarer:

  1. Har du fått tillbaka barnvagnen. Vi hade den och drog kattungar i när vi var små. Vi bäddade ner dem och de skrek och tyckte det var läskigt men vi var så stolta och gick på landsvägen fram. Det är häftigt med gamla bilder. Jag ska visa dig några jag har av Pappa och Leif.
    Anette

    SvaraRadera
  2. Hej
    Hörde av syster E om fotot som du fått. Det är ju fantastiskt att någon har sparat
    detta och att du nu fått tillbaka det. Nu har ju vagnen fått en "promeniens" som
    dom säger i Antikrundan.
    /Elisabeth

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar så blir jag så glad!