fredag 9 september 2011

Snickarkurs

Det där med att sy har aldrig varit min grej. Sambon flyr fältet snabbt om jag skulle råka ta fram symaskinen någongång. Jag valde därför hellre träslöjd framför syslöjd i skolan. Så det är med glädje jag kan meddela att jag och några tjejer bildat en snickarjunta. En av tjejerna är väldigt konstnärligt lagd och kreativ samt en fena på att snickra, hon ska försöka handleda oss mindre snickar-begåvade deltagare.
I onsdags hade vi första träffen och det verkar bli jättekul! Bara det att komma hemifrån och träffa trevliga människor, fika lite och skapa något. Jag ska börja lite försiktigt med ett par hyllor till barnens rum. Kanske kommer jag att visa upp dem...?! Ja vi får se.

Det verkar bli en fin helg med sol, då är inte hösten så dum. Ett sista tag med sommarstugan väntar och lite trädgårdsröj.

Ha det gott alla njut av solens strålar i helgen!
//Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar så blir jag så glad!