onsdag 10 augusti 2011

Röja röja!

De senaste dagarna har jag fortsatt mitt röjningsarbete. Vädret har ju varit mycket passande för detta ändamål. Ett arbete som fick oanade propotioner, och kändes helt oöverstigligt när jag stog mitt i det, men nu är jag klar och tillika nöjd med min insats!
Vi har sådana där bra "gå in garderober" med snedtak som det får plats mycket grejor i. Men det finns en gräns.... Att gå in i garderoben gick nämligen inte längre. Så ut med all bråte och slänga och strukturera om. I detta hem finns nämligen sparat typ - allt.
Eftersom mina föräldrar inte längre finns i livet så har det mesta också ett affektionsvärde för mig. Men jag börjar bli bättre på att göra mig av med saker. I dessa fantastiska garderober finns sparat inte mindre än tre genationers bråte....(eller bra att ha saker).
När mina föräldrar flyttade hit, lämnade min farmor och farfar kvar en massa saker som har blivit stående, mycket av mina föräldrars saker har också blivit kvar och nu ska vi få plats med vårat. Ja, ni förstår!

Men det är också som att gå på skattjakt! Man hittar mycket fint och många saker som väcker minnen. Denna fina tex:
En söt gammal docka

Mina första skor ♥

Min kära lilla mamma har verkligen sparat allt! Till barnens förtjusning hittade jag mitt duplo och lego som jag hade när jag var liten, även en "Skrållan-docka" som fungerade! Kul att kunna återanvända.

Höstrusk idag, tror vi stannar inne och kurar!
//Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar så blir jag så glad!