tisdag 15 oktober 2013

Recept Stompa

Tack för all respons och fina ord som jag fick på amningsinlägget. Jag vill bara förtydliga en sak och det är att ingen annan förutom jag själv hade krav på mig att det skulle funka. Samt att jag är jätteglad över att det gör det nu! Så var det sagt.

Bakade "Stompa" häromdagen, ett slags tunnbröd utan jäst som man steker i pannan. Enkelt och gott.

Här kommer receptet:

Stompa
2tsk timjan
2tsk salt
2tsk bikarbonat
1,5liter rågsikt
5dl filmjölk
1,5dl sirap el. honung. (brukar ta lite mindre)
 
Blanda alla torra ingredienser först. Häll sedan i fil, sirap el. honung.
Rulla till 20 bollar. Baka ut, gärna med kruskavel (så det blir fina mönster) och stek i stekpannan.
 
 

 
//Annica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar så blir jag så glad!