tisdag 20 augusti 2013

Redo!

Så var det dags för vår store pojk att börja skolan, förskoleklassen. Första dagen var igår och det var en mycket förväntansfull kille med många fjärilar i magen som gav sig av till skolan. Jag var med en liten stund sedan tyckte han att han klarade sig själv. Det hade gått jättebra och han hade mycket att berätta när han kom hem, det kändes bra i mammahjärtat.

För det känns i hjärtat, när barnen ska kasta sig ut och pröva sina vingar. Man hoppas att de bär. Det finns ju så mycket för en mamma att oroa sig för därute, världen är inte alltid snäll.
Jag hoppas att han kommer fortsätta känna den glädje och förväntan inför skolan som han gick iväg med första dagen. Att han kommer att känna glädje och gemenskap med de andra barnen i klassen och att han vågar visa vem han är och bli accepterad för den han är. Att han får nya vänner samt att han själv är en bra vän. För mig känns detta absolut viktigast, vad han lär sig eller inte det  är jag inte orolig för alls!
Det är så viktigt att det blir bra från början, för i skolan ska man gå i många år...



Min stora flicka har också börjat på sin förskola idag, första dagen efter ett långt sommarlov. Det var nog också lite pirrigt, men snart kändes det bekant och roligt att träffa alla kompisar och fröknar igen. Det blir nog kanske lite konstigt att inte ha storebror där men det blir bra att de får vara ifrån varandra lite och utvecklas på var sitt håll.

Nu har jag plötsligt ganska mycket tid att ägna mig åt min lilla bäbis i lugn och ro, det ska bli supermysigt ♥. Det kommer att bli en härlig höst! Men än är det sommar!!

//Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar så blir jag så glad!