måndag 20 maj 2013

Astrid Lindgrens Värld och sjukskrivning

Inte för att det på något sätt hör ihop, det blev en konstig rubrik....Vi får reda ut begreppen...
Jag har blivit sjukskriven, för högt blodtryck. Skulle jobbat ett par veckor till men så blev det nu inte. Känns lite konstigt och sorgligt att sluta så abrupt, men också skönt för jag har inte mått så bra det sista. Viktigast är ju att bäbis mår bra och kommer när den ska.
Jag får åka och säga hej då till alla gullungar på mitt jobb någon dag så det blir ett bra avslut. Konstigt med en fröken som bara försvinner sådär...Kommer sakna dem alla ♥

Pingsthelgen spenderade vi på Astrid Lindgrens Värld och hade några jättefina dagar tillsammans med goda vänner från Stockholm. Tur med vädret och lite folk, lika med toppen!!!!
Jag kan verkligen rekommendera att åka när det inte är högsäsong, det mesta var öppet och man slapp köa till allt. Barnen fick leka och dansa med de olika karaktärerna utan att behöva trängas bland många andra.

Hos Lotta på Bråkmakaregatan

Lottas kök

Pippi teater

Ella provar Pippis säng

I den lilla, lilla staden

Hos Emil i Katthult

Nils Karlsson Pysslings utemöbler

Ikväll ska jag ut och äta med goa kollegor men först ska jag följa doktorns ordination; vila!

//Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar så blir jag så glad!