söndag 3 juni 2012

Fina farmor bullar

Söndag är en bra dag. Särskilt om man vet att man är ledig på måndag...som jag är!
Vi har varit en tur till badhuset idag och vi provade Rådahallen i Mellerud där de byggt om och gjort jättefint! Dit åker vi gärna igen!

Jag har också bakat bullar. "Fina bullar" som de heter enligt receptet, men speciellt fina blev de inte dock..men goooda!
Det var ett av min farmors recept och det var nostalgi att sätta tänderna i de nygräddade bullarna. Plötsligt var jag 5 år igen och satt i farmors kök (som nu är mitt kök) med ett glas riktig ko-mjölk direkt från ladugården. Flugorna surrade och solen sken och som jag minns det var det alltid sommar....

Jag har scrappat och ramat in några gamla recept som tavlor i köket. Tycker det är så vackert med den gamla handstilen.











Allt för nu.
//Annica

3 kommentarer:

  1. Åh, ser smaskens ut!
    Vad fint du har scrappat de gamla recepten!

    SvaraRadera
  2. Oh. Jag känner igen farmors stil och bullarna. De bakades när det var någo extra annars var det vetebrödsflätor till vardags. Vilken fin idé att ta vara på recepten.
    Anette

    SvaraRadera
  3. Så fint du har gjort i ordning din farmors recept :) Kram Linnéa

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar så blir jag så glad!