torsdag 21 juni 2012

Äntligen semester!!

Det är som en dröm! Att äntligen få semester, sju långa veckor dessutom.
Sista veckorna på jobbet har varit minst sagt turbulenta så det kändes extra skönt att lämna just nu. Att jag i nuläget inte vet vart (bara att) jag ska jobba i augusti känns väl sådär.... Men, men det har ordnat sig förr...

I dag har vi tjuvstartat midsommarfirandet på barnens förskola, väldigt trevligt. Visst är det väl inte bara jag som får en tår i ögat när att dessa små sjunger "Idas sommarvisa" i en spretig kör av barnröster??

Det har första semesterdagen till ära varit en riktig sommardag idag. Så vi har passat på att fixa lite i trädgården.
Ljuvliga sommar!



Favoritplatsen just nu


Gräslök, persilja, lavendel, oregano, rosmarin, gul lök och salvia!


I den ena väggampeln bak ytterdörren har vi fått hyresgäster. Tror det är en Bofink som tyckte att det var en lämplig plats att bygga bo på. Fågelholkarna, som mannen i huset har snickrat, väntar fortfarande på hyresgäster....


Midsommarafton firas med fina vänner och god mat och dryck. Önskar er alla en härlig afton!!

Kram Annica

2 kommentarer:

  1. Önskar er också en skön midsommar. Hoppas solen stannar kvar! Jag håller med, sommaren är underbar, titta bara på alla vackra ängsblommor.

    Kram från oss i Tvetane

    SvaraRadera
  2. Trevlig midsommar. Hoppas du får en skön semester. Jag flyttar till Rotterdam den 1 juli och stannar där först och främst under höstterminen. Sedan får jag se om jag stannar kvar under våren också. Har ni vägarna förbi, har vi ett gästrum. Hör av dig först. Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar så blir jag så glad!